Laatste berichtje + presque fini! - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu Laatste berichtje + presque fini! - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje + presque fini!

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

23 Juli 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Dag allemaal,

hij is aangebroken, het állerállerállerlaatste berichtje vanuit mijn heerlijke balkon en face de la mer avec une vue formidable. Ga ik echt verschrikkelijk missen.

Sowieso alles hier. Natuurlijk ook wel af en toe een moeilijk momentje gehad maar bovenal onwijs genoten hier. Het is gewoon zoveel waard om nieuwe mensen, gewoontes, culturen te leren kennen. Ik ben nu ook al in me hoofd aan het denken waar ik nog meer allemaal in het buitenland wil werken, en geloof me, ik wil té veel! Dus dat wordt nog kiezen. Maar het is voor jezelf gewoon super goed denk ik. Ik heb het idee dat ik mezelf ook beter heb leren kennen hier.

En ik ga de keuken echt verschrikkelijk missen. Ik voel me daar zo thuis nu! Ik heb me hele keuken periode in dezelfde keuken gewerkt, in Orange-Vert. En dat is een redelijk klein restaurant, en daardoor heel erg persoonlijk om te werken. Ik heb hier erg veel verantwoordelijkheid gekregen en doe de koude kant vaak alleen (alle koude gerechten) en dan doe ik automatisch ook de Pass, de Pass is de plek waar de borden worden meegegeven aan de bediening. En dat moet natuurlijk goed gebeuren dus ik vind het wel heel erg leuk dat ik zoveel verantwoordelijkheid krijg, dat maakt het werken toch een stuk leuker. Dus kortom, dat ga ik echt verschrikkelijk missen! Ik ga ook echt met plezier naar m'n werk nu.

O ja, ik heb mijn beoordelingen terug, en ik heb voor de bediening een : 8 en voor de keuken een : 10!
Ben echt super blij, kon het eerst niet geloven. Maar ze zeiden dat ik in de keuken beter werken dan sommige mensen die Commis zijn (vast in dienst). Dus helemaal happy!

Verder heb ik nog nieuws, maar de meesten van jullie weten het al. Ik kom namelijk iets eerder terug, in plaats van vrijdag vlieg ik maandag de 26ste al naar huis! Aanstaande maandag. Echt een raar idee.
Maar doordat ik op feestdagen had gewerkt (mogen stagaires volgens de wet niet) hebben we nog extra dagen vrij. En daarom moeten we al eerder weg, ik vind het eerlijk gezegd wel jammer. En ik kon ook niet in het appartement blijven jammer genoeg, dat zou natuurlijk helemaal heerlijk zijn geweest, een paar daagjes vakantie hier. Haha maar nee het is hoogseizoen dus ze hebben dat appartement natuurlijk meer dan nodig voor ander personeel!
Dus, jullie zien me al weer heel erg snel.
Ik heb tot nu eigenlijk dus een heel erg dubbel gevoel. Raar om een plek te verlaten waar je 4 maanden hebt gewoont en ook weer heel erg veel zin om echt thuis te zijn, iedereen weer te zien, normale dingen te doen.
Al m'n vrienden en vriendinnen weer zien, avondjes in het hof, natuurlijk naar DiVino en hard op zoek naar een plekje in Amsterdam.

Nou, lieve allemaal, ik geloof dat jullie weer op de hoogte zijn en het volgende nieuws vertel ik gewoon weer face to face.

Ennnn, tot snel dan maar! Tot maandag?
Ik ga nog even lekker het zonnetje in.

Heel erg veel liefs en een kus van mij!


  • 23 Juli 2010 - 15:49

    Sabine:

    Dag schatje! Wat super leuk om te lezen en ik kan niet wachten om alle verhalen in reallife te horen! x

  • 23 Juli 2010 - 16:54

    Marita:

    Hoi Rosanne,
    Succes met het vertrek daar, partir c'est mourir un peu, nou ja niet echt natuurlijk.
    Wij zijn 5 aug weer terug in ons kikkerlandje.
    Liefs Marita

  • 24 Juli 2010 - 17:17

    Melanie:

    Dag lievie,
    Kan niet wachten totdat ik je zie! Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 1757
Totaal aantal bezoekers 18335

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: