Chef de tartare (klinkt niet bepaald sensueel) - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu Chef de tartare (klinkt niet bepaald sensueel) - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

Chef de tartare (klinkt niet bepaald sensueel)

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

10 Juni 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Bonsoir tout le monde,

Hoe gaat het in holland? Alles al helemaal oranje gekleurd? Hier merk ik nog (bijna) niks van het WK. Wel is er een hollands café in Nice genaamd : de klomp. Haha, misschien dat ik daar wel heen ga om voetbal te kijken!

Verder gaat hier alles helemaal top. Weer veel gebeurd sinds het laatste berichtje. Dus de hele tijd in de keuken gewerkt. het is de bedoeling dat ik ga wisselen tussen keukens maar ik heb nu al 3 weken in dezelfde keuken gewerkt maar ik heb het heel erg naar m'n zin dus ik vind het prima. En waar ik volgende week kom hoor ik morgen.
Ik sta nu dus in Restaurant Orange-Vert, ik kan later er nog allemaal foto's van laten zien, beeldmateriaal volgt;) ook mij in een oranje/groen koks-pak. Onwijs sexy!
Nee maar het is hier echt wel leuk, de tijd gaat heel erg snel terwijl ik wel heel erg veel overwerk (elke dag zo'n anderhalf uur / 2 uur).
Gisteren was het wel een hele speciale werkdag, er is namelijk nu het filmfestival van Monaco. Iets minder groot dan dat van Cannes maar zeker niet minder verzorgd. Het Diner werd namelijk bij ons gehouden, 700 gasten. Alle restaurants waren gesloten voor andere gasten en overal door de hele exterieur/tuin van het hotel stonden mensen/bigbands/buffets. Het was een heel erg groot chique buffet en ik stond in me eentje aan een tartaar-buffet. Dan moest ik voor de gasten tartare de boeuf, tartare du saumon en tartare van zeebaars (du barr) serveren. Het was verschrikkelijk druk en ik had natuurlijk eigenlijk weer contact met gasten dus het was echt heel erg leuk om te doen. Waren ook nog een paar hollandse sterretjes (denk aan Daan Schuurmans), die riep nog : O een hollandse meid kan mij wel wat lekkere ham opscheppen. Dus ik van : uh, nou ik heb alleen tartare. Prima service! Haha nee was een leuke avond. Super om het mee te maken. Prins Albert was er, en allemaal Amerikaanse sterren (denk aan desperate housewives enzo). Dus leuk om mee te maken. Maar wel een lange werkdag. Ik begon om 9 uur tot 3 en toen begon ik weer om 6 uur tot half 1 (even een glaasje champagne gedronken bij collega'tje kok daarna snel slapen)en vanochtend weer om 9uur begonnen.
Dus : je suis mort!

Maar was ik natuurlijk ook nog moet vermelden, ik heb een bezoekje gehad van mijn liefste papa, mama en broer. Ze waren er donderdag tot zondag. Dus ik had vrijdag en zaterdag vrij en heb met hun gezellig in een heel leuk hotelletje in Nice geslapen waar een vriendinnetje van me : Joelle stage loopt. Ik had echt een heerlijk vakantie gevoel gehad. Heb het heel erg leuk gehad met ze! Ik heb ze monaco laten zien en een kleine rondleiding door het hotel gegeven. Lekker veel op terrasjes gezeten, een heel leuk eilandje bezocht en daar lekker op het strand gelegen. Veel lekker uit eten geweest en natuurlijk uitgebreid bijgepraat. het was wel gek want ik kon me van te voren echt niet voorstellen hoe het zou zijn om ze te zien na 2 maanden niet zien (het langst dat ik ooit van huis was geweest hiervoor was 2 weken!) Maar het was eigenlijk weer verschrikkelijk vertrouwd meteen. En heel normaal.
Helemaal leuk gehad!
En dan komt woensdag Died en een vriend van died al aan. En vlak daarna al anne, anne en simone. Dus veel gezellige bezoeken.

En ik heb nog meer nieuwe informatie. Ik heb namelijk gehoord waar ik mijn volgende stage ga lopen (die gaat meteen beginnen na deze stage). Dat is namelijk bij Restaurant Bordewijk in Amsterdam. Ben ik heel erg blij mee! Ik kende het al via via en het zit om de hoek bij me vertrouwde oude werk, DiVino. Dus dat wordt veel wijntjes drinken na me stage. Ik heb bewust voor een restaurant gekozen voor mijn volgende stage omdat ik daar toch veel meer van houd. Ik werk nu in een giga-hotel en dat is aan de ene kant ook wel leuk (je leert zoveel mensen kennen, van housekeeping tot beveiliging tot zwembadmensen) dus het is heel erg gezellig en je zit elke keer weer met andere mensen te praten. Maar ik vind een kleine hechte groep toch wel veel leuker. En lekker nog na-zitten na werken.
Maar, ik ben dus weer op zoek naar een appartementje/plekje in Amsterdam. Dus, lieve mensen, denk aan mij als je iets hoort, ziet of mensen kent die dat misschien weten. Ik ben een klein beetje wanhopig. (dat klinkt niet goed). Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken.

Tja, verder in mijn vrije tijd gezellig met mensen afgesproken / het strand opgezocht (het normale leventje) maar ik werk wel giga-hard hoor! Dus het is absoluut geen vakantie hier.
Maar van mijn vrije momentjes geniet ik dan gewoon extra veel. Dinsdag zat ik bijvoorbeeld bij Joelle op het balkon in Nice, nog lekker rozig van het strand met een flesje wijn. Op zo'n moment ben ik helemaal happy en heb ik helemaal niks nodig verder.
Heerlijk.

Nou lieve schatten, ik krijg wel minder reacties van jullie, jullie hebben het druk hé? Ik ook maar toch een berichtje aan jullie dus geen excuses!

Heel veel liefs van mij! En ik zie jullie over iets meer dan 7 weken weer.

Tot mails/bels/praats en een kus voor jullie.

  • 11 Juni 2010 - 07:27

    Ellen Bonfrer:

    Hoi Rosanne, laat ik dan de eerste zijn die wat laat horen. Wij hebben nog een hele gezellige week gehad rondom Nice en het was ook leuk dat we met je ouders en Koen in Nice nog een borrel hebben kunnen drinken. Jammer dat we jou dan weer net gemist hebben. Ach ja je kan niet alles hebben. Wel tof om op zo`n gigapartij te mogen werken, heb je nog wat handtekeningen kunnen ronselen? Ik wens je komende week veel plezier toe als Diederik komt.
    Liefs Ellen

  • 11 Juni 2010 - 09:43

    Lau Lau:

    Kijk! Dat is de goede volgorde! Eerst op mijn bericht wachten voordat je een update geeft.
    Wachtende op een persoonlijk respons,

    Laurens Alexander Mensink

  • 11 Juni 2010 - 09:44

    Koentje:

    Laurens, wat ben je toch een geweldige gozer!

  • 11 Juni 2010 - 09:45

    Lau Lau:

    Dank je Koen!

  • 11 Juni 2010 - 12:39

    Bianca:

    hoi lieve rosan,
    nou dat klinkt allemaal erg leuk!
    die heeft ons super geholpen op de uitvoering en ik wa blij dat hij er was! wat een top gozer!,de lieverd had voor alle (oud sel a) meiden een roos meegenomen(nooit meer wegdoen zo'n jongen
    ik heb je wel gemist hoor!
    fijn dat je volgende stage plek al geregeld is! dikke kus,Bianca

  • 14 Juni 2010 - 17:21

    Marita:

    Hé Rosanne,
    Je hebt wat mij betreft gelijk dat er minder reacties zijn, maar ja de dagen vliegen voorbij, sorry, sorry. Nu dus wel even een momentje om iets te schrijven. Nederland is inderdaad Oranje, vanmiddag hebben ze de eerste wedstrijd gewonnen. Ze speelden niet super, maar de winst telt. Bij ons thuis is alles niet zo Oranje hoor, alleen Jimmy heeft een hele outfit inclusief pletterpet (Afrikaanse mijnenhelm) en een toeter. Heerlijk geluid maar niet heus. Ik heb de foto's van vorig weekend gezien dat Robin, Marloes en Koen bij je waren. Onwijs leuke foto's. En nu uitkijken naar de komst van Diederik. Ik wens jullie heel veel plezier en tot de volgende keer maar weer. Kus van Marita

  • 15 Juni 2010 - 21:37

    Marjolijn:

    Ha Rosanne ik ben net terug uit Terschelling heerlijk gehad mama heeft heeeel veel foto's gemaakt dus dat geeft een goed beeld. Emma is in Leiden en felix is aan het werk dus daar wacht ik nog even op dag lieve schat morgen de uitslag van Felix en jij en Diet hele fijne dagen samen, Marjolijn.

  • 18 Juni 2010 - 14:48

    Emma:

    Hoi Roos, ik weet niet of je het leuk vind om te lezen, maar ik houd sinds kort ook een blog bij, maar dan over mijn op-kamers-gaanavontuur ;)
    misschien vind je het leuk om eens een kijkje te nemen

    emmagaatopkamers.tumblr.com

    en post snel weer een nieuw verhaal over monaco :D

  • 07 Juli 2010 - 20:10

    Jurgen Bosch:

    Hallo Rosanne,

    Ik ken je helemaal niet en jij mij ook niet, maar ik ga vrijdag samen met mijn vriendin op vakantie naar Cannes en aangezien Nederland in de finale staat mogen we dat niet missen natuurlijk. Nou kwam ik via Google bij jou terecht en zag dat je een Nederlands cafe had gevonden in Nice genaamd de Klomp. Gelukkig dat je dat schrijft, want ik zoek al een hele poos naar een cafe. Ik ga ze morgen bellen en vragen of ze de wedstrijd uitzenden daar, maar ik dacht ik vraag je toch of je in Cannes of Monaco ook nog een Nederlands cafe weet te vinden. Dan zou je ons helemaal happy maken!

    Ik hoop dat je dit op tijd leest en dat je nog kunt reageren.

    Heel veel plezier nog in Monaco en misschien lopen we elkaar heel toevallig nog tegen het lijf in Monaco.

    PS. Welk restaurant loop je stage?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 18355

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: