Veel gebeurd! - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu Veel gebeurd! - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd!

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

20 April 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Dag schatten,

Sorry dat ik zo laat ben met van me laten horen. Maar hier dan me eerste reisverslag vanuit Monaco.

Het was ten eerste een heel gedoe om hier te komen. Jullie zullen vast niet gemist hebben dat er geen vliegtuigen gingen door de vulkaanuitbarsting in ijsland. Ik baalde daar echt ENORM van want ik was natuurlijk al 5 weken later omdat ik mijn pols had gebroken. En alle treinen zaten ook nog eens vol omdat iedereen natuurlijk met de trein gaat als er geen vliegtuigen gaan.

Maar gelukkig heb ik de allerallerliefste moeder, broer en vriend in de wereld en zijn we met z´n 4en de auto ingesprongen en hebben zij mij afgezet in Monaco. Luxe! Zij zijn toen ook in een hotelletje blijven slapen. Even wat gegeten in Monaco en dan richting me bedje. Me appartement is trouwens super. Met zeezicht. En het hotel (wat er tegenover ligt) is ENORM! echt niet normaal groot. Ik werd er een beetje bang van toen ik het voor het eerst zag.

De volgende ochtend half 10 begon ik. Eerst afscheid genomen van mama, koen en died. Dat was ietsjes moeilijker dan ik van te voren in mijn hoofd had. En daarna meteen het hotel in, kleding gekregen (heel gedoe omdat ik lange benen heb en bijna alle broeken te kort waren) en toen begon ik met werken in het "simpelste" restaurant van het hotel : l'orange vert. Het werk is best okee, natuurlijk wel schoonmaken en poleren want ik blijf een stagaire maar ook gewoon bediend en het andere personeel is ook heel aardig. Wel heb ik nog helemaal geen goed gevoel over mijn frans, maar dat hoort er vast bij!

Ik was om 6 uur klaar met werken en ben toen een pizzatje gaan eten met Jeroen, patrick (van school en werken in hotel de paris) en annemarie. Was gezellig! Maar was wel doodmoe daarna.

De volgende ochtend voelde ik me nogsteeds niet lekker. Toen ik ongeveer 2 uur aan het werk was begon ik verschrikkelijk te zweten, hoofdpijn, misselijk en viel ik bijna flauw. Ik schrok me rot want dat heb ik echt nog nooit gehad. Een jongen zag het en toen werd ik naar de ziektehulp van het hotel gebracht en daar helemaal van top tot teen onderzocht. Ik voel me nu wel ietsjes beter maar ik ga nu lekker slapen. Ik mocht natuurlijk niet verder werken. Ik heb wel wat rust nodig.

Hoe is het met jullie allemaal daar? Jullie mogen me vervelen met al jullie verhalen & alles wat daar gebeurd. Vind ik alleen maar leuk! Me me heimwee gaat het wel goed. Me kamergenootje heeft er heel erg last van dus ik was een beetje bang dat ik daar een beetje in meegesleept ging worden. Maar ik voel me nu nog prima eigenlijk. Soms iets minder maar that's normal!

Goed, à bien tôt et bonne journée!

Liefs


  • 20 April 2010 - 10:12

    Sabine Rhee:

    Jeetje Roos! Gelijk even schrikken! Ben blij dat er goed voor je gezorgd wordt daar, en dat je meteen bent onderzocht! Hier is niet veel anders, besef het nog niet echt dat je in Monaco zit.. heb het idee dat als ik naar je huis toe fiets dat jij daar weer glimlachend achter je deur mij staat op te wachten:D! Schatje, doe rustig aan en geniet van alle nieuwe dingen! Dikke kus van mij

  • 20 April 2010 - 11:11

    Hans B:

    allo, allo
    dat was even schrikken beste rosanne na al die inspanningen, maar waarschijnlijk heb je een hypoglycemie gehad oftewel een te laag suikergehalte in het bloed. Ik raad je aan eens heel goed bij te eten , buikje lekker vol , en dan heb je er vast geen last meer van. Tot de volgende keer , x Hans

  • 20 April 2010 - 11:14

    Vincent:

    Hoi Rosanne, wat jammer dat je met ziek zijn begon. Het zit weer even niet mee. ik heb gisteren even een ijsje gehaald bij Cilia op haar eerste stage dag. Voor haar wel wat minder heftig dan voor jou. ik ben benieuwd naar je verdere verhalen.

  • 20 April 2010 - 12:15

    Nicolette:

    Hey Roosje, Leuk dat je een blog bij houdt! Gaat alles nu weer beter met je? Gelukkig dat je nu eindelijk in Monaco zit. Nu kan je lekker genieten van het franse horeca leventje! Heb je al foto's van de omgeving?:).. Ben benieuwd naar je verhalen. Liefs, Nicolette

  • 20 April 2010 - 13:37

    Maxyne:

    Hi Lieverd!
    Wat een verhaal al gelijk! Gaat het alweer beter met je? Het is even door een zure appel heen bijten. Doe ik nu ook. (mail je wel even mijn verhaal;))
    Super lief van je mams, koen en died dat ze dat hebben gedaan! had niet anders verwacht natuurlijk!
    HEEEEEL veel succes schattie! Dikke kussen voor jou, Ann en Jeroen! Is Patrick een aardige jongen? We keep in touch!

    Dikke kussen!!!(L)

  • 20 April 2010 - 13:54

    Melanie:

    Hee lieve Roos,

    Dat was zeker schrikken zeg? Was het een griepje? Of komt het door alle spanning? Gelukkig zorgen ze goed voor je. Onzekerheid over je Frans is heel normaal. Dat is over een weekje wel weer over. Dan gaat alles heel vloeiend. Wat heerlijk dat je appartement zo geslaagd is. Hoe is het weer daar? Heerlijk zeker?

    Ik heb nog niet echt door dat je nu echt daar zit. Maar ben erg blij voor je. We gaan op je proosten en toasten en we gaan veel aan je denken!

    Dikke kus.
    Melletje.

  • 20 April 2010 - 13:56

    Lonneke.:

    Bonjour Rosanne.
    De pech, die jou overkomt, is nu echt afgelopen hoor!!! Vanaf nu gaat het alleen maar GOED!!! Ik denk, dat Hans het goed ingeschat heeft en hij heeft je ook een goed advies gegeven. Goed eten en uitrusten. Het is nogal wat wat je al meegemaakt hebt. Ben benieuwd of Marloes vanavond op BM zal verschijnen. Misschien moet zij ook maar even uitrusten. Lieve meid,ik zal je reis/stage vehalen volgen en af en toe wat laten horen. In ieder geval zien we je in juli. Ben trouwens vanmorgen voor contrôle geweest en alles is goed! Jippie!. Dikke knuffel.
    Lon.

  • 20 April 2010 - 18:53

    Marita Van Velzen:

    Ha die Rosanne,
    Eindelijk ben je er dan, en nog wel luxe gebracht door je moeder, broer en lover, maar ja dat kon haast niet anders na alle vertraging die je al door je pols hebt opgelopen. Ik hoop dat je een onwijs leuke tijd tegemoet gaat, ik ben best een beetje jaloers op je dat je zo heerlijk aan de franse kust verblijft. Hopelijk leer je er een hele boel en heb je het nog heel erg leuk ook. Ik zal af en toe een berichtje sturen. Ik ga zo een heerlijk ijsje van Garonne eten dat Cilia heeft meegenomen vanaf haar stage. Dikke kus van Marita

  • 21 April 2010 - 06:16

    Marjolijn:

    Lieve Rosanne, he moedig mens al weer een dagje verder en hopelijk in je gevoel ook. Emma na het hospiteren weer geen kamer zij gaat je niet opvrolijken! Ik had het verhaal al van je mams gehoord, dag liefie tot horens weer, liefs lijn.

  • 21 April 2010 - 11:06

    Ellen Bonfrer:

    Wat een spanning allemaal. Ik hoop dat je je snel thuis voelt, maar dat zal wel lukken denk ik. Zoals je weet komen Hans en ik je stulpje eind mei bekijken. Heel veel plezier daar.
    Liefs, Ellen

  • 23 April 2010 - 16:51

    Anne *:

    Rossa! Jeetje wat kan jij leuk schrijven, je blijft mij boeien! Keep up the good work! Heimwee is gezond, net als alle appels die jij ooit in je leven hebt genuttigd;)
    Probeer er van te genieten, laat je niet gek maken door al die franse franserikken. Jij bent een koningin in frans! Make me proud and keep me posted..

    Ik mail je binnenkort wel even een update, sinds jij weg bent is er hier ook weer het een en ander verandert.

    Miss you allready! XXX

  • 25 April 2010 - 06:40

    Marjolijn:

    Morge Rosanne, gisteravond bij jouw pap en mam gegeten was gezellig niemand dronken geworden. Nog wel een mannen mode show want Felix was in zijn kortebroek gekomen en wilde nog uit, eerst met een broek van Koen maar dat was toch wat te krap en uiteindelijk met een broek van pap de deur uit achja zo komen de kinderen splinter door de winter! Ik hoop at je langzamerhand een beetje je draai vindt om met mensen wat leuke dingen te ondernemen, zijn er ook belgische stagieres? Die zijn vast leuk!Dag lieffie later....

  • 26 April 2010 - 10:26

    Jolan:

    Lieve Roos,

    klinkt spannend hoor, maar ach jij redt je wel. had net dat lieve vriendje (wat nu echt alleen mijn vriendje is even) aan de tel.

    Je mag al veel meer doen heb ik begrepen dan hier staat beschreven.

    Eet je wel een beetje gezond? lekker gebruik maken van de keuken van het hotel;)

    Je vond het leuk om verveeld te worden met verhalen, geen zorgen! ik heb altijd genoeg te lullen... as you know.

    Ik verwacht een nieuw verhaal om in mijn dooie uurtjes op stage en tijdens mijn pauze natuurlijk de tijd een beetje de vullen.

    Maar ik zal je even over mijn weekend vertellen. Donderdag lekker met eefje gechilld yeah! we hadden het nog over je en dat je helemaal gebracht was.. wauw. Toen vrijdag hele lange dag, vooral om dat ik naar de druif tot sluit was geweest, dat is uurtje of 2... denk ik. MAAR vervolgens nergens meer toe in staat was, alcohol speelt slecht een hele kleine rol hoor.

    Zaterdag met de meiden van de hockey kampioen geworden (officieel) we waren het eigenlijk al. maja 10-0 gewonnen dus dat was mooi. En zondag hebben henky en ik gewonnen van vsv (staan ver boven ons) zo zijn we degradatie ontlopen. Dat was een goeie prestatie! Daarna aan de zuip en naar AJAX -Feyenerds, 2-0! yeah!!!

    Ik kan dus zeggen dat het een goed weekend was. Hier heb je weer wat onzin om in je vrije daagjes te lezen, als ik het goed begrijp ben je vandaag en morgen vrij!?!

    Ik blijf goed op de hoogte al post je geen stories! Lieve Roos heel veel succes nog en als je terug bent, wat sneller gaat dan je denkt, gaan we chillen met henk died eef muis en iedereen die erbij wilt zijn.

    Tot snel en heb maar geen heimwee, we missen je niet! :D

    kus ook van eef. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 18356

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: