Stagebezoek, plotselinge regenbuien en veel wijn - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu Stagebezoek, plotselinge regenbuien en veel wijn - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

Stagebezoek, plotselinge regenbuien en veel wijn

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

14 Mei 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Oprecht wil ik dat echt heel graag weten, ik wil niet alleen vertellen hoe het met mij gaat maar ook weten hoe het met jullie is! So let me know.

Hier gaat het allemaal helemaal goed, mijn voornemen van "elke dinsdag blog" schrijven is een beetje in het water gevallen. Omdat ik het hier zo druk heb en zoveel meemaak. Ik heb de afgelopen nachten ook niet zo goed en veel geslapen dus ik ga vannacht even een inhaalnachtje doen.

Werken is weer helemaal goed gegaan, het was wel redelijk rustig in het begin van de week omdat er een hele grote groep in het hotel zat en naast deze groep maar 23 gasten. Die grote groep kwam niet bij ons in het restaurant dus het was wat minder sensationeel, maar wel gezellig tijdens het werken. Met sommige collega's kan ik onwijs lachen dus dan is het helemaal niet erg als het zo rustig is. Ik heb vorige week ook een paar keer 's avonds gewerkt en gesloten, dat is wel iets leuker want dan is de sfeer wat ontspannener.

Maandag begon het weinige slapen, toen kwamen joelle, jeroen en patrick hierheen en hebben we de nodige wijntjes gedronken (en jeroen had een giga-fles-champagne gekocht) ik heb me nog ingehouden want ik moest de volgende dag gewoon om 9 uur beginnen. Het was wel erg gezellig, met spelletjes als "ben ik een banaan?". De dag erna weer fris en fruitig op me werk gestaan en daarna uiteten geweest in Nice met Joe, jeroen en patrick.
Als ik dan 's avonds terug kom van het station moet ik altijd lopen. Dat is wel balen maar ook wel lekker (de kilo's vliegen eraf!;)) Het is vanaf het station namelijk nog zo'n 30 minuten, en de bussen gaan maar tot half 10.
De dag erna lekker rustig aangedaan en 's avonds met jeroen wat gaan eten en toen naar Stars & Bars in Monaco.
De dag erna was mijn 2e vrije dag. Eerst lekker uitgebrakt op het strand (WIJ HEBBEN WEL ZON!) en toen met Jeroen richting Nice, daar met joelle afgesproken, we zaten lekker in de zon op een terras toen de lucht opeens van zomersblauw naar pikzwart veranderde. En, je voelt het al aankomen, keiharde regen en onweer. Ze hadden gelukkig wel parasols met tussenstukken zodat we niet nat werden. Tot er 1 losschoot en een stuk of 8 mensen zeikZEIKnat werden. Het hele terras lachten en klappen! 's avonds nog mosselen gaan eten en toen terug naar de chaos in mijn eigen monaco. Die staat natuurlijk helemaal op z'n kop door de grand Prix. Ik heb er verder nog niet verschrikkelijk veel van gemerkt, ik hoor het natuurlijk en ik merk dat er een stuk meer mensen zijn maar that's it.

Weer even terug in de tijd, woensdag lag ik op het strand met Leonard & Florance (frans meisje uit het hotel) en later ook met annemarie, heerlijk te zonnen toen ik opeens door Mevrouw Folmer werd gebeld of ik wilde komen praten met haar en de stagebegeleidster van het hotel op het terras van mijn werk. Dus ik snel onder de douche en daarheen. Dit gesprek was er om te kijken hoe alles gaat en over er ergens problemen zijn. Mevrouw Folmer had toen een gesprekje gehad met één van de maîtres (mijn begeleiders), deze had verteld dat hij heel erg tevreden was maar dat ik wel een tikje timide ben (verlegen en niet zoveel initatief neem). Daar voelde ik me beetje naar over omdat ik juist het gevoel heb dat ik dat wel doe. Later bleek dat dit een man was waar ik maar één keer een uurtje mee had gewerkt, die kent mij natuurlijk helemaal niet goed. Toen heb ik een gesprek gehad met Aïnes, dat is een maître met wie ik het meest heb gewerkt. Zij vertelde dat ze juist vind dat ik veel initiatief neem en dat ik het heel erg goed doe en dat ze me een superstagaire vinden.
Dat vond ik heel erg fijn om te horen, omdat ik toch (perfectionist dat ik ben) graag niet zomaar goed wil zijn maar heel erg goed.
Moeilijk ben ik hé!
Maargoed, het viel erg mee gelukkig.

Verder gaat mijn pieken & dalen leven een beetje meer hou-vast krijgen. In het begin had ik heel erg dat ik me het ene moment geweldig voelde en dat ik het andere moment gewoon geen zin meer had en naar huis wou. Met het idee van "waarom doe ik dit? Waarom moet ik nou weer de gene zijn die zo'n grote stap neemt terwijl de rest lekker thuis zit" en op het andere moment wil ik nooit meer naar huis.
Het gaat nu een stuk beter, ik heb meer een stabieler gevoel, haha. C'est mieux!

Nu nog zaterdag, zondag, maandag werken en dan ben ik dinsdag woensdag vrij.

De tijd gaat opzich wel vliegensvlug, mijn ouders & koen komen al over minder dan 3 weken hierheen en mijn allerliefste vriendje iets van 2 weken daarna. En ik zit hier al bijna een maand.

Laten jullie me ook een beetje nieuws uit NL weten? Ik wil graag weten hoe het met jou is! Ja, jij ja!

Fijn weekend allemaal en een grote kus uit een klein chaotisch landje.

  • 14 Mei 2010 - 20:06

    Melanie:

    Hallo Liefjeeee,
    Wat leuk om weer iets van je te horen en al helemaal fijn om te horen dat ze je zoeen geweldige stagiair vinden. Op die ene rare meneer na dan. Hihi.
    Met mij gaat het verschillend. Tijdje ben ik ziek geweest, toen weer opgeknapt en vandaag weer koorts. Komt denk ik door de examenstress. Vreselijk. Maandag begin ik met de examens en m'n laatste is op 27 mei. Hoop echt dat ik het ga halen, maar ik geloof er ook in. Hoe gaat het met je brieven? Zijn ze een beetje leuk om te lezen? Fijn dat je ouders, Koen en lieve Died alweer bijna komen.
    Aangezien jij er helaas niet bent bij de uitvoering en dus de jaarlijkse bbq niet doorgaat, ga ik het overnemen. Ik ben namelijk drie dagen daarvoor jarig en dus dacht ik om ter ere van mijn zeventiende bday en de traditie voor te zetten het wel leuk was om het bij mij te doen.

    Nou lieve schat. Ik ga ervandoor. Geniet daar.

    Veel liefs,

    kusje.

  • 14 Mei 2010 - 22:16

    Cilia:

    Hallo lieve nicht!
    Wat een leuke verhalen schrijf je toch ook.
    Ik word stiekem wel jaloers haha! Het was hier de laatste paar dagen wel rot weer, maar het begint wel wat mooier te worden. Ik hoop je snel te spreken. En hoop dat je het nog heel erg naar je plezier krijgt!

    Dikke kus !

  • 15 Mei 2010 - 01:02

    Tim Sleep Over:

    heeee rrrooosssje ik mis je =( hhaahaha majah...
    me stage is wel ok nu en zo te lezen die van jou oook. nu heb ik een paar mensen beloofd te gaan eten bij di vino maarja nu het nummer nog om te reserveren (A)(graag per mail) je kent me he heel slordig en ik zou al een week geleden reserveren.... ik hoop je snel te spreken en te zien, tot gauw xxxx tim

  • 15 Mei 2010 - 10:49

    Kris:

    Roossjee!
    Wat een heerlijke verhalen allemaal haha.
    Volgens mij heb je 't Frans helemaal opgepakt?
    Had ook niet anders van jou verwacht;)
    In Nederland is het weer al iets beter (lees: het is droog haha). Hopelijk is het morgen lekker weer, want dan moet ik werken op 't strand:p m'n 2e dag!!
    Ben al druk aan het zoeken voor een nieuw restaurant waar wij gaan eten, maar ik heb the perfect place nog niet gevonden helaas.
    Gelukkig heb ik nog eventjes de tijd;)
    xxx

  • 15 Mei 2010 - 13:29

    Laurens:

    Shit! Verkeerde volgorde! Je moest wel even wachten tot ik een berichtje gepost had op jouw laatste verslag! Maar goed.
    Mooi dat het opgehelderd is dat degene die zei dat je niet veel initiatief toonde maar een gast was waarmee je maar 1 uur hebt gewerkt! :) 1 uur is echt niet genoeg om zulke conclusies te trekken. En die andere metre was dus heel positief. Zie je wel dat het allemaal weer goed komt! :)
    Met mij gaat het dus prima, zoals ik aan de telefoon gezegd heb. Ik heb asociaal veel vrije tijd de laatste tijd en ik ga naar super veel feestjes! Gister bijvoorbeeld naar Paradiso geweest en vanavond een kerstdiner bij de chinees.

    Veel plezier nog!
    X

  • 15 Mei 2010 - 17:47

    Lonneke.:

    Ha Rosanne.

    Leuk weer wat te lezen van je. Ook dat het goed gaat met je en dat je je zeker ook vermaakt in je vrije tijd. Gefeliciteerd met het'superstagiaire' zijn! Heel goed! Misschien kun je wel in vaste dienst komen na je opleiding en Died daar dan maar studeren.Haha.
    Ik ben inmiddels geopereerd en ben weer aan het herstellen. Gaat goed. Marloes zit nu lekker in Zwitserland met vriendinnen. Leuk hoor voor hen. Ben wel een beetje jaloers, maar dat moet kunnen.
    Lieve Rosanne, de hartelijke groetjes en liefs van Frans en mij.

  • 16 Mei 2010 - 12:09

    Ellen Bonfrer:

    Hoi Rosanne,
    Ik lees dat het allemaal prima gaat met jou daar in Monaco.Wij komen vrijdag 28 mei aan in Nice. Voor onze plannen is het wel handig om te weten wanneer jij vrij bent in de week van 28 mei-3 juni. Laat ons dat even weten.
    Groeten en tot snel,
    Hans en Ellen

  • 16 Mei 2010 - 20:54

    Bianca:

    Hallo lieve Roos

    leuk weer even van je te horen,dikke kus en geniet er maar van.
    we missen je nog steeds hoor

  • 19 Mei 2010 - 08:51

    Emma:

    Hey Roos!
    Ik volg je blog heel trouw en lees je verhalen met veel plezier! Het reageren schiet er eigenlijk altijd bij in, dus goed dat je je lezers daarop aanspreekt ;) ik heb meteen geluisterd haha
    hier in Nederland is het koud, maar vrijdag gaat de zon eindelijk weer schijnen! Een stuk beter, liever zou ik natuurlijk ook naast het strand zitten zoals jij dat doet,
    maar een mens kan natuurlijk ook niet alles hebben.
    Nieuws uit NL, ik ben nog steeds op zoek naar een kamer en ga morgen naar Rotterdam om daar bij de Hogeschool te kijken. Verder doe ik op het moment niet zoveel.

    Tof om te horen dat ze zo tevreden zijn over je! Maar stiekem had ik niet anders verwacht ;) Houd moed, want voordat je het weet zijn de drie weken alweer om.

    xx's Emma

  • 19 Mei 2010 - 10:26

    Anne:

    En je andere lieve schatjes komen al over 34 nachtjes! Tel deze maar alvast af want met ons erbij wordt het een grotere chaos kleine meid! ik mail je vrijdag, dan ben ik vrij.. Zag dat je een krabbel had gestuurd! Maar ik ben een beetje van hyves afgestapt, ben meer met facebook bezig. Is wat leuker!;) Mail je vrijdag! Dus hou het in de gaten lieverd. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 18353

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: