Oranje, hitte, bezoeken! - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu Oranje, hitte, bezoeken! - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

Oranje, hitte, bezoeken!

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

07 Juli 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Lieve Oranje-gekken,
Ik hoef zeker niet te vragen of jullie gisteren een leuke avond hebben gehad?
Ik in elk geval wel! Ik vertrok met Jeroen, Patrick, Annemarie, een nieuw nederlands meisje die in het Marriott stage loopt : Sandra. Er waren veel oranje mensen, niet allemaal hollanders. Er lopen hier echt allemaal andere culturen in oranje kleding. Holland is favoriet! Maar goed, Nederlanders bij elkaar verzameld en er kwamen nog 2 collega'tjes van me die ik had uitgenodigd. Natuurlijk een gezellige boel met alle Nederlands keihard Nederlandse liedjes mee staan blerren. Op zulke momenten merk ik wel dat ik Nederland en jullie allemaal echt mis.

Maargoed, ook daar mag ik niet echt over klagen want sinds mijn vorige berichtje (alweer een maand geleden!!! sorry) zijn died en willem langsgeweest en daarna nog 3 vriendinnetjes van school : Anne, Anne en Simone. Ik begin even bij died. Hij kwam dus met een vriend genaamd Willem en ze hadden voor een weekje een appartement gehuurd in Beausoleil, ligt boven Monaco maar dat is op loopafstand omdat er allemaal liften in Monaco zijn geplaatst. Heel onopvallend natuurlijk, het blijft ons perfecte monaco. Waar niks fout mag zijn.
Maargoed, ik heb daar dus ook gewoon telkens geslapen, echt fijn om na 2 maanden weer even died te zien. En ook weer verschrikkelijk normaal.Ik had 2 vrije daagjes en 1 daarvan zijn we naar Villefranche sur Mer gegaan, een gezellig klein vissersdorpje waar we de dag lekker plat gelegen hebben en daarna super gezellig gegeten, ik heb wel nog me onhandige kunsten in me, zo een vol glas wijn in Willems schoot gegooid maar verder heel lekker gegeten en gezellig gehad. De dag erna naar Nice geweest, daar de wedstrijd gekeken en de stad aan de mannen laten zien, 's avonds in Vieux Nice met onze Nicoise dame Joelle gegeten.
En raad maar, ook dat was gezellig.
Verder ben ik telkens na werken na de jongens toegegaan. En toen waren ze weer weg. De tijd vliegt hier niet normaal snel.

Tussendoor natuurlijk veel en hard gewerkt. En toen kwamen Anne, Anne en Simone. De oom en tante hebben een huis in Juan Les Pins (uurtje van monaco vandaan) dus daar bleven de meiden 10 dagen slapen. Ik ben daar eerst een weekendje heengegaan, echt héérlijk. Echt gezellig gehad met me lieve vriendinnetjes en even een echt vakantiegevoel. Meteen de eerste avond het uitgaansleven van Juan Les Pins gecheckt samen met een ander Nederlands meisje die er in de buurt op vakantie is. Daar zijn we naar "Le Village" gegaan. Schijnt helemaal 'het' te zijn daar. Daar uiteindelijk aan de VIPtafel van de eigenaar beland. Was echt een topavond. Dag erna heerlijk naar het strand, verder daar gewoon gezellig met de oom en tante van Simoon geweest en lekker daar thuis geweest, die avond Nederlandse TV zitten kijken (geweldig voor mij na 2 en een halve maand geen Nederlandse TV). En de dag erna weer lekker strand. Toen weer hup, de trein in en naar Monaco en de volgende dag weer vroeg me klompjes aan, koksbuis aan en met me messenset onder me arm weer de keuken in.
Maar later nog 1 nachtje en 1 dagje naar ze geweest. Was heel erg leuk. De oom van Simone heeft ons naar 3 kleine plaatsjes in de buurt meegenomen. Plaatsjes waar ik normaal met de trein ook niet kan komen. Dus dat was erg leuk en erg gezellig. uitgebreid ergens zitten lunchen met z'n allen. Heerlijk. Daarna nog een beetje in de tuin geluierd en toen was het rond 9 uur weer tijd om naar het vlietuig te gaan voor de meisjes. Ik ben daarna gaan eten met Joelle, vriendin van Joelle en Jeroen in Nice want het was de laatste avond van Joe. Die is alweer een tijdje in Nederland.

Even kijken hoor, dit is niet zo goed voor me om een maand niks te schrijven, ik doe hier zo verschrikkelijk veel, ik vergeet ook vanalles. Heb nog een avond gezellig met heel erg veel collega's op het strand gezeten, flessen rosé en een gitaar, heerlijk. Meer heb ik nodig. Verder nog nachtgezwommen, veel wijntjes gedaan op allerlei plekken. Nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken gezien.

Ik merk ook wel dat het nu toch wel een stuk beter gaat met me frans, natuurlijk nog lange weg niet hoe ik het zou willen. Ik wil altijd beter, dat is normaal. Maar om een voorbeeld te geven, er is nu net een nieuwe stagaire in de keuken, een griekse jongen. Die geen woord frans spreekt en dus blij is dat ik gewoon engels met hem kan praten. En als ik dan in het engels met hem aan het praten ben schakel ik af en toe gewoon onbewust over in het frans, ben ik 1 minuut frans aan het praten tot ik z'n gezichtuitdrukking zie en bedenk dat dit toch echt geen engels is. Zo heb ik het ook met Nederlands af en toe, dat ik er een oui, bien sûr of d'accord doorheen gooi.

Ik zal jullie 1 ding beloven, ik ga er nu geen maand meer over doen voordat het volgende berichtje erop staat want ik wil er nog 1 sturen voor ik weg ga hier. Ik ga namelijk al over 3 weken weg, gek hé!
Ik kom vrijdag de 30ste rond 4uur geloof ik op Schiphol aan.
Ik heb nu inmiddels ook wel weer echt zin om naar huis te gaan, ik mis het. Ik mis jullie. Maar nu ga ik nog 3 weken onwijs genieten want ik weet, in een zucht is het voorbij en zit in weer in een kikkerland in plaats van in de côte d'azur.
En daar is een verschil!
Dus nu nog even 3 weken hiervan genieten en dan ben ik weer helemaal klaar voor het Nederlandse leven. Dus pas maar op!
Is er nog een hittegolf in Nederland eigenlijk? En zijn jullie allemaal een beetje aan het genieten van de vakantie?

Ik zie jullie over 3 weken en ik spreek jullie snel,
heel heel heel veel liefs

P.s. ik heb even al m'n oude foto's eraf gegooid en nieuwe foto's erop gezet dus jullie moeten even me foto's checken.

heel heel heel heel heel heel veel liefs

  • 08 Juli 2010 - 08:58

    Nicolette:

    Hey Roosje, Leuk dat ik je gister sprak op skype! En wat toevallig dat died samen met Willem was.. Ik ken willem van de hockey (ooit mijn trainer geweest) En ik weet niet waarvan maar ik ken jeroen van gezicht kan dat kloppen? haha. Maarja lief ik zei het gister al, heel veel plzier in Monaco. Ik mis jouw ook! XX

  • 08 Juli 2010 - 13:57

    Jurgen Bosch:

    Hallo Rosanne,

    Ik ken je helemaal niet en jij mij ook niet, maar ik ga vrijdag samen met mijn vriendin op vakantie naar Cannes en aangezien Nederland in de finale staat mogen we dat niet missen natuurlijk. Nou kwam ik via Google bij jou terecht en zag dat je een Nederlands cafe had gevonden in Nice genaamd de Klomp. Gelukkig dat je dat schrijft, want ik zoek al een hele poos naar een cafe. Ik ga ze morgen bellen en vragen of ze de wedstrijd uitzenden daar, maar ik dacht ik vraag je toch of je in Cannes of Monaco ook nog een Nederlands cafe weet te vinden. Dan zou je ons helemaal happy maken!

    Ik hoop dat je dit op tijd leest en dat je nog kunt reageren.

    Heel veel plezier nog in Monaco en misschien lopen we elkaar heel toevallig nog tegen het lijf in Monaco.

    PS. Welk restaurant loop je stage?

  • 08 Juli 2010 - 18:29

    Rosanne:

    Hoi jurgen, de klomp is dicht. Denk falliet. Maar voetbal kijken in Brasserie de Monaco is top! Heel veel hollanders en erg gezellig. Zit in de haven van Monaco en iedereen kan het je aanwijzen. Ik moet zelf helaas werken zondagavond. Fijne tijd hier!

  • 08 Juli 2010 - 18:34

    Jurgen Bosch:

    Dag Rosanne,

    Super. Helemaal bedankt dat je zo snel hebt kunnen reageren. We zullen aanwezig zijn. Jammer dat je moet werken, maar we zullen zo hard juichen (als we winnen) zodat je het zult horen ;)

    Succes nog daar en heel misschien tot daar.

  • 09 Juli 2010 - 08:32

    Lonneke:

    Ha Rosanne.
    Wat schrijf je toch gezellig. Gelukkig zijn wij volgende week ook van de partij en zullen je in Seillans ontmoeten. Heel gezellig.Blijf natuurlijk van je wel en wee op de hoogte middels Marloes. Geniet nog even en tot volgende week!!!
    Kus Frans en Lon.

  • 09 Juli 2010 - 10:39

    Vincent:

    Hoi Rosanne, wat heerlijk dat je zo lekker veel kunt doen in je vrije tijd. je schrijft meer over je vrije tijd als over je werk, dus het lijkt wel een vacantie verslag! Zoals je wel gehoord zult hebben is het hier al heel lang heel mooi weer, het zou hier wel eens warmer kunnen zijn dan bij jou. Nog maar drie weken, wat gaat de tijd snel. we gaan je natuurlijk extra missen als je er morgen niet bent als Robin zijn verjaardag viert. hoewel ik geen voetbal kijk zit ik toch ook wel erg te hopen dat wij kampioen worden. Tot over drie weken!
    vincent

  • 11 Juli 2010 - 12:25

    Paulette:

    Hey rosanne,

    Je kent mij niet haha maar wil toch even een berichtje achterlaten. Ik ga namelijk per 2 augustus beginnen aan mijn 5-maandse stage in Monte Carlo Bay! Heel veel zin in maar word nu toch wel een beetje zenuwachtig. Vooral omdat ik de eerste 2,5 maand in de keuken sta (met die gestreste chefkok:S) Maar erg leuk om je verhalen te lezen, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Diederik is de neef van één van mijn beste vriendinnen, jantien. Zij vertelde al dat jij nu in het hotel werkte waar ik ook aan de slag ga. Vandaar dat ik even ging researchen;) Maar geniet nog van je laatste weken daar!
    Groetjes!

  • 11 Juli 2010 - 16:36

    Rosanne:

    Hey Paulette,
    nou allemaal berichtjes van onbekenden op me waarbenjij.nu! Haha, maar super leuk dat je hier ook stage komt lopen. Ik heb hier echt een toptijd! Juist de keuken heb ik eigenlijk heel erg leuk ervaren maar dat ligt er heel erg aan in welke keuken je geplaatst wordt. Ik werkte in Orange-Vert, dat is de simpelste en een redelijk kleine keuken en daardoor mag ik heel veel doen. Ik ben vandaag Coupeur, dat betekend dat je een splitdienst hebt dus ik heb van 9 tot 3 gewerkt en het was SUPER druk, heerlijk vind ik dat. Heel heel veel gedaan en net lekker 2 uurtjes op het strand gelegen met een griekse stagaire die net begonnen is. En over een kwartiertje weer aan de slag. Je moet anders even je e-mailadres achterlaten. Vind het ook wel leuk om namelijk wat van je te horen als je hier begonnen bent. Maar echt, je gaat een toptijd tegemoet, het appartement is geweldig en er werken hier super veel leuke mensen.
    Dus laat maar even iets achter dat ik je kan bereiken. Vind ik leuk.
    Groetjes

  • 12 Juli 2010 - 16:11

    Paulette:

    hello!

    Je klinkt gelukkig enthousiast, dat maakt mn verwachting goed:)
    Ik ben meer van de bediening, vandaar dat ik mn twijfels heb bij de keuken, maar wordt vast leuk zoals jij dat ervaart!
    mijn email is paulette_stijger@hotmail.com. Idd leuk om contact te houden, ik maak uiteraard ook een waarbenjij.nu aan! Geniet nog ff daar, en ik lees je verhalen nog wel! x

  • 12 Juli 2010 - 16:12

    Paulette:

    hahah ging wat fout in dat stukje: email is dus paulette_stijger@hotmail.com!

  • 12 Juli 2010 - 16:13

    Paulette:

    hmm geen idee hoe dit kan maar email is dus paulette stijger met lage streep ertussen!
    haha lijk je stalker wel;)

  • 16 Juli 2010 - 19:11

    Marjolijn Roos:

    He lieve meid fijn dat het goed gaat, ik ben mijn koffer aan het pakken en vlieg zondag naar Nice! Morgen nog een dagje naar mijn broer ik heb al echt vakantie, zie je in frankrijk!

  • 17 Juli 2010 - 10:26

    Marita:

    Hé Rosanne, wat heb je weer een leuke verhalen. Ik zit nu boven achter de computer en hoor de regen op het dak.......Nou ja, het is verder best vaak mooi weer geweest en morgen wordt het volgens mij ook weer mooi, dus misschien wel naar het strand. Cilia is aan het werken achter de kassa bij Appie Hein op de Zandvoortselaan. Volgende week zondag vertrekken we voor 11 dagen naar Mallorca. We zijn er dus niet als je thuis komt, maar zien je snel als we terug zijn.
    Geniet ze nog daar. Heb je Marcel en Christine nog gezien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 18344

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: