beaucoup de vent & een wilde zee - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu beaucoup de vent & een wilde zee - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

beaucoup de vent & een wilde zee

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

04 Mei 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Dag kanjers,

nu ik dit bericht zit te schrijven ben ik bijna bang dat ik nat wordt (ik zit op het balkon en de zee gaat te keer en komt echt heel erg hoog) de lucht ruikt door en door naar zout en er staan allemaal mensen foto's van de zee te maken.
Kortom, woeste zee!
Verder hoef je voor het weer ook niet jaloers te zijn op monaco, regen, viezig. En dat blijft de hele week wel zo. Maar na regen komt.....

Verder gaat hier alles helemaal goed. Heb net 7 dagen achter elkaar gewerkt en het was eigenlijk een stuk leuker. Ik mocht een dagje bar staan wat ik heel erg leuk vond en vandaag kreeg ik te horen dat ze heel erg blij me zijn en dat ik daarom ook fooi krijg, dat krijgt namelijk niet iedere stagaire. Daar was ik wel erg blij mee, geeft me wel een goed gevoel!

Naast werken heb ik ook nog gezellige dingen gedaan, een jongen die ik ken die heeft ouders in Cannes wonen, Robbert-Jan. En Robbert-jan kwam op bezoek in Monaco, ik ben met hem een vriend van hem die in monaco woont uit eten geweest in een leuk restaurantje tussen Nice en Monaco in. Was gezellig. Het is wel niet normaal hoeveel geld en producten al die jongeren op die leeftijd al hebben hier. Maar daar ben ik inmiddels wel al aan gewent. Er zitten ook wel af en toe Nederlanders in het Hotel maar die zijn meestal niet van het leukste soort. Meestal een beetje uit-de-hoogte en ongezellig. Vandaag zaten er wel 2 hele aardige jongens maar die schrokken dan wel weer van de prijs van het biertje (8,50 euro).

Ik ben nog met Annemarie en Joelle in Nice mosselen gaan eten. Ook heel erg gezellig. Uhhh, ik ben gisteren naar Patrick toegeweest en daar hebben we uren gezellig in het appartement gezeten en wijntjes gedronken en ik zou vanavond naar Nice gaan en met Joelle uitgaan maar haar telefoon staat uit, Balen, dus ik ga even kijken wat ik ga doen. Ik had namelijk geen duidelijke afspraak met haar, dus op de gok naar Nice gaan lijkt me ook niet zo slim.

O ja, ik heb zaterdag een soort introductiedag gehad. Dan heb je een hele dag allemaal presentaties over het hotel, met de leidinggevende van die functie die doormiddel van een powerpoint je op de hoogte brengt van alles! Housekeeping, Banqueting, Welnesscenter, noem maar op, ik heb alles voor m'n kiezen gehad! Wel heel erg leuk en ook een rondleiding door het hele hotel gehad, jezus wat is die groot, de tuin is echt super.

Ik hoop wel dat het wat lekkerder weer gaat worden en dat ik met me vrije daagjes wat gezelligs ga doen. Maar dat gaat vast wel lukken. Ik bedenk me wel opeens dat het morgen 5 mei is. Allemaal geen plezier en ik hoop dat het keihard regent! Nee hoor, geniet er maar van. Maar denk ook even aan mij. Ik wens jullie een zonnetje toe.

Meer foto's komen later nog! Ik heb weer een paar leuke en dan zet ik ook de foto van de woeste zee erop!

Ik heb nu dus 2 daagjes vrij en dan moet ik vrijdag,zaterdag en zondag om 3 uur beginnen. Late dienst dus, en dan moet ik ook sluiten. Ben ik heel erg benieuwd naar. Ik moest laatst al tot 9 uur werken en dat vond ik ook al een stuk leuker, de sfeer is toch wel iets beter 's avonds.
Maar goed, me werk gaat dus steeds beter en wordt steeds leuker.
Maar ik heb nog geen lange liefdesbrieven (died, HINT!), leuke kaarten en truffelkaas ofzo opgestuurd gekregen.
Maar dat mogen jullie best allemaal gaan doen hoor.

Oké schatjes, ik ga er weer van door. Ik zie jullie weer over een weekje (ik merk namelijk nu dat ik onbewust telkens op dinsdag een blog heb geschreven, dus dat blijf ik maar doen tot ik het niet meer doe).

Ik mis jullie wel een klein beetje,
Liefs en een kus van mij!

  • 04 Mei 2010 - 18:42

    Tantutje:

    Lieve Sanne, wat een avonturen! Jouw oproep aan Died begrijp ik niet helemaal, want zo te horen vermaak je je uitstekend met allemaal andere manspersonen-;)
    Lieve schat ik denk aan je en wens je het aller- allerbeste!
    Je Tantutje van de Nieuwe Heren

  • 04 Mei 2010 - 18:54

    Kris:

    Hallootjes Roos!
    Robbert-Jan? DE Robbert-Jan?
    Klinkt super leuk allemaal, gaat je Frans goed of praten ze ook wel een beetje Engels voor jou?
    xx kris

  • 05 Mei 2010 - 19:00

    Vincent:

    Hoi Rosanne,
    Ik had het nieuws gezien en vroeg mij al af of je nog droge voeten hebt. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Gisteren avond met Joop en Marita bij de doden herdenking geweest, vandaag staat natuurlijk heel Haarlem op zijn kop voor bevrijdingspop, niet echt mijn ding zoals je wel zult begrijpen. Je hebt zeker wel gehoord wat er gisteren avond op de Dam in Amsterdam is gebeurd. De wereld draait door. Geniet van je kansen en ervaringen.
    Dikke kus. Vincent.

  • 06 Mei 2010 - 08:34

    Ellen Bonfrer:

    Hoi Rosanne,ik hoop dat het eind mei beter weer is. Volgens mij ga je regelmatig uit eten, dus kun je voor eind mei een gezellig tentje uitzoeken waar we met je kunnen eten. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Groeten,
    Ellen

  • 11 Mei 2010 - 19:41

    Marita:

    Hoi, hoi, daar ben ik weer eens. De verwarming staat hier aan, het is koud, maar 10 graden en het regent. Bij jou hopelijk iets beter. Gisteren zijn Jimmy en Cilia weer huppelend (nou nee hoor) naar school gegaan. Donderdag en vrijdag weer vrij i.v.m. Hemelvaart. Op bevrijdingspop was het super druk maar heel gezellig. robin zijn we (helaas) niet tegen het lijf gelopen. Tot de volgende keer maar weer, Groetjes Marita

  • 13 Mei 2010 - 20:59

    Christine:

    Ha die Rosanne,

    Ik geniet mee met jou avonturen en denk terug aan die tijd die ik ook zo heb mogen beleven. Hard werken en veel plezier maken. Ik hoop alleen dat je een beetje van mooi weer kan gaan genieten. Het hotel zal wel 100 % bezetting draaien, zo met de Formule 1 race in het verschiet. Marcel wist te vertellen dat je morgen
    (vrijdag)kosteloos het parcours op kan en zelfs bij de pit-straat kan komen. Daar staan natuurlijk die prachtige snelle bolides die a.s. zondag de straten van Monaco zullen beheersen. Het moet een geweldig festijn worden en als je vrij bent zou ik er zeker naar toe gaan.
    Nog 7 weken te gaan en dan komen wij naar de Cote. We komen je opzoeken, hoor! Laat nog even weten wat je héél graag nog uit NL wilt hebben, dan nemen we het mee. (behalve je vriend dan)Drop bijvoorbeeld of een paar leuke magazines?
    We blijven je volgen op je blog, groetjes vanuit Den Haag en tot snel!
    Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 18353

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: