Het leven in Monaco - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu Het leven in Monaco - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Rosanne Poll - WaarBenJij.nu

Het leven in Monaco

Door: rosannemonaco

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

27 April 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Lieve Allemaal,

Ik zit hier nu anderhalve week en ik heb echt het idee dat ik hier al een maand zit. Het is zo gek, maar ik geloof dat ik al ingeburgerd ben.

Ik had vrijdag en zaterdag ochtend even een breakdown, heimwee en had er even helemaal geen zin meer in. Maar daarna is het echt helemaal omgedraait. Ik heb hele leuke dingen gedaan en ik ben echt aan het genieten hier.

Zondag was het een lekker drukke dag, lekker weer en binnen en buiten zat het restaurant helemaal vol, allemaal mensen die geen tafel konden krijgen. Het hele personeel was gestresst (fransen zijn echt koningen in stressen!). Maar het ging heel erg goed en ik had ook complimentje gekregen dat ik heel erg goed werk. Ik heb wel 2 x (schaam!) een vol flesje cola van mijn blad af laten vallen. Dat is in NL echt nog nooit gebeurt, maar dat zal ook deels wel gewoon het "nieuwe" en het gestress daar zijn. Maar daar reageerden ze ook heel erg vriendelijk op. Ik had wel echt rode wangetjes na het werken, heb ik natuurlijk sowieso al snel maar in die hitte en dan met al dat werk. Maar ik vond het heerlijk even veel doen. Moest een uurtje overwerken en toen lekker naar appartement waar ook net jeroen en patrick binnenkwamen. Jeroen wou namelijk bij ons voetbal kijken/luisteren. Dat is deels gelukt. Daarna zijn we lekker met een fles wijn op het balkon gaan zitten en hebben uren gezellig zitten praten. Daarna kwam er een collegatje van Annemarie vragen of we mee uit wilden in Italie.
Dat liet ik me niet 2 x zeggen, en hup in de auto naar Italie. Annemarie had iets te veel op dus die bleef thuis en Jeroen moest die dag erna vroeg werken dus alleen patrick en ik gingen mee. Daar hebben we met een aantal collega's echt een super leuke avond gehad, weer even lekker gedanst want daar had ik wel behoefte aan. En om een uur of 5 waren we Italie weer uit en was het tijd voor mijn bedje.

De volgende dag weer een ander land, LA FRANCE! dat is natuurlijk niet zo verbazingwekkend maar goed. 's ochtends even uitgebrakt op het strand in het zonnetje en toen met Annemarie de bus naar Nice gepakt (1 euro!) Daar hebben we eerst met Joelle gezellig geluncht (meisje uit onze klas die in Nice stage loopt) en verder de dag in Nice doorgebracht. Om een uur of 6 ging Annemarie naar huis en kwam Patrick naar Nice. 's avond gezellig met Joelle erbij in Nice gegeten. Ik vind Nice wel echt 18737874 keer leuker dan Monaco. Nice is gewoon echt zuid-frankrijk en heeft lekker veel sfeer. Monaco is té gemaakt.
Maar goed, lekker buiten gegeten, en daarna nog een paar kroegen ingeweest en de nodige wijntjes gedronken en een super gezellige avond gehad.

Ik ben vandaag weer vrij en heb net heel braaf het appartement schoon gemaakt en opgeruimd en ik heb zo met Patrick op het strand afgesproken, het is wel een beetje gewolkt maar het is wel te doen.

En dan straks weer vanaf woensdag t/m zondag werken. Ik ben benieuwd, heb er wel weer zin in.

Ik heb trouwens ook foto's geplaatst op deze site. En op me hyves, daar staan er nog iets meer.

En voor alle lieve mensen die mij lieve liefdesbrieven, kaartjes, wat dan ook willen sturen, dit is mijn adres hier :

Rosanne van de Poll
Le New Beach
Chambre 312
Avenue Princess Grace
06190 Roquebrune
CapMartin
FRANCE

En mijn franse nummer is : 0033680860479

Ik wens jullie allemaal alvast een hele leuke koninginnedag. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en drink maar een wijntje op mij.

Heel veel liefs en tot snel weer.

Rosanne

  • 27 April 2010 - 09:57

    Jolan:

    ze blijft... hahaha

    Schat hier is het nog eens 18737874 keer leuker;) leuk dat je het nu naar je zin hebt. Niet te veel stappen hè, serieus zijn met je werk!

    Roosje je mist niet echt veel eigenlijk. iedereen is aan het werk en op stage en aan het leren enz..

    daarom heb ik weer s tijd om dit te bekijken en te sturen.

    Maar je mist wel de vetste q-day+Bpop. De evenementen in Amsterdam, Haarlem. Helaaas

    Succes nog!
    x

  • 27 April 2010 - 10:23

    Philine :

    Klinkt echt super roos, echt leuk dat je het zo naar je zin heb!
    XX

  • 27 April 2010 - 10:27

    Laurens:

    Zoooo, dat klinkt alsof je het weer helemaal naar je zin hebt! MOOI ZO! Ik had van Koen gehoord dat je idd eventjes een dipje had, maar mooi dat je er zo snel weer bent uitgekomen!
    Nice is ook nice ja! 1 euro voor een busritje maar :O, relaxed!
    Hier is het ook prima weer trouwens!
    Viel spass nog en auw reefwaar!

    X

  • 27 April 2010 - 11:23

    Maxyne:

    Wat een chique adres heb jij;) haha
    Heb je gister avond een mail terug gestuurd. Heb trouwens vandaag de bikini geruild, HELAAAAS paste andere maten ook niet. ZOOO STOM!=( vond m echt zo leuk! ik heb m nu geruild voor 2mooie brillen en oorbellen die ik graag wou! ben er iedergeval blij mee, maar tuurlijk had ik liever dezelfde bikini gewild=( thanks anyway honey! dikke kus!

  • 27 April 2010 - 11:24

    Sander Van Loenen M:

    Hey hey roosje ! Je hebt het dus wel lekker naar je zin geloof ik. Ben blij om dat te horen:P Tim en ik komen in juni/juli langs.. Dat is het plan iig. Wordt super gezellig ! Ik wens jullie nog super veel sterkte en groetjes aan jeroen enzo ! dikke kus sander

  • 27 April 2010 - 11:44

    Melanie:

    Hee Roosje,

    Ben blij dat je het weer helemaal naar je zin hebt! Ik ga strakjes even je fotootjes bekijken! Werkse aankomende dagen en laat nog maar un coca vallen hoor! Ce n'est pas un problème. Of zoiets. Haha. Frans is niet mijn sterkste punt.

    Enjoyyy liefje!
    Kusje

  • 27 April 2010 - 12:22

    Astrid:

    Heey liefste!!

    Wat tof dat je het daar nu zo naar je zin hebt;) ik had idd van mel gehoord (die het weer van je vader had gehoord in de bruna) dat je ene dipje had, maar gelukkig ben je er al weer helemaal bovenop!! Vond je onze wekelijkse brieven niet genoeg?? haha wat vond je van de eerste!! nog een paar nachtjes slapen en je mag mijn brief openen!!

    We zullen op je proosten met bevrijdingspop!! en koninginnedag doe ik dat ook wel, maar dan ga ik naar Adam met nils iris en haar vrienD!!!

    LOve you!!! XXXXXX assefras

  • 27 April 2010 - 12:50

    Kris:

    Roosssjee!
    Klinkt super!
    Goed om te horen dat je 't naar je zin hebt;)
    Gaat het Frans al een beetje?
    Ik ben me al aan het voorbereiden op Qday haha:P
    Werk ze deze week!
    xx

  • 27 April 2010 - 14:50

    Marjolijn:

    Wat een heerlijke berichten zo ken ik je weer!Dikke Dikke knuffel van mij.

  • 27 April 2010 - 15:06

    Lou:

    Ook ik kan natuurlijk niet missen om je even te laten weten dat ik of course alle verhaaltjes lees! Fijn van mijn brief roosje, ben blij dat het goed met je gaat! Jij krijgt het daar echt wel naar je zin, en Nederland mag dan op dit moment heeeeeul warm zijn (we hebben 23 graden in utrecht aangetikt), je maakt wel wat mee! Ik heb vandaag in The Grand in Amsterdam gewerkt, wat een gekkenhuis was dat zeg.. en wat een poepchique gedoe. Was niks voor mij. Liefje, ik ga even bijslapen (moest vanmorgen om kwart voor 7 in amsterdam zijn, dus je raadt het al; mijn wekker ging belachelijk vroeg) maar ik volg je op de voet en laat snel weer wat van me horen. Liefs en kus

  • 27 April 2010 - 18:01

    Marita:

    Ha die Rosanne, heerlijk om al die enthousiaste verhalen van je te lezen. Geniet er maar lekker van, toch super dat je op zo'n plek zit en alle kanten op kan.
    Handig dat je nog geen rijbewijs hebt, hoef je niet de bob uit te hangen. Dikke kus van ons allemaal.

  • 27 April 2010 - 20:10

    Manouk :

    Bella! Zoo dat klinkt goed! Ik ben blij dat je het helemaal naar je zin hebt daar! Veel plezier nog! Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 1570
Totaal aantal bezoekers 18356

Voorgaande reizen:

17 April 2010 - 26 Juli 2010

Stage in Monaco!

Landen bezocht: